گزارش کامل طرح درس پژوهی و الگوهای تدریس

دسته بندي : عمومی » آموزشی
بخشی از متن:
فرایند درس پژوهی رویکردی است که باعث ارتقای سطح مهارت های حرفه ای معلمان به عنوان مهمترین نقش آفرینان در امر یاددهی و یادگیری، می شود. لذا تشکیل گروه های درس پژوهی در مدارس و تشریک مساعی معلمان با شرکت در جلسات هم اندیشی پیرامون اهداف و محتوای دروس، یک امر ضروری است که موجب دست یافتن به یک برنامه مقدماتی برای تدریس می شود.سپس با مشاهده و اجرای برنامه و نقد و بررسی ان، فرصتی برای رشد فراهم می آورد.
 بر این اساس، پیرو دریافت بخش نامه ی جشنواره ی الگوهای مناسب یاددهی و یاد گیری، جهت اجرای طرح مذکور شورای معلمان  در مجتمع شهید علمدار- دبستان سعادت تشکیل شد و یک گروه درس پژوه جهت رفع موانع و مشکلات تدریس در کتاب تفکر و پژوهش پایه ی ششم تعیین گردید.
این گزارش سعی دارد فرایند اجرای طرح درس پژوهی در درس (خرسی که می خواست خرس بماند) از کتاب تفکر و پژوهش پایه ی ششم را توسط گروه مذکور تبیین نماید.

فهرست مطالب:
گام اول: مقدمات
گام دوم: تعیین هدف پژوهش
گام سوم: تعیین ماده و موضوع درسی
گام چهارم: تدوین طرح درس اولیه توسط اعضای گروه
گام پنجم: اجرای اولین تدریس
گام ششم: گزارش نویسی و نقد و بررسی اولین تدریس 
گام هفتم: بازنگری مجدد طرح درس 
گام هشتم: تدریس دوم و تهیه گزارش مجدد
گام نهم:گزارش نویسی و نقد و بررسی تدریس دوم
گام نهم: بازتاب و پیامدهای تدریس

دسته بندی: عمومی » آموزشی

تعداد مشاهده: 8813 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:234 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    پس از دانلود می توانید مطالب را مطالعه کنید و با الگو قرار دادن آن مراحل طرح را اجرا کنید

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش